Kim jest konsultant ślubny?
Przygotowania ślubne są bardzo ważne dla Państwa Młodych. Jednak każdy wie, że nie są one łatwe, gdyż jest naprawdę sporo spraw do załatwienia. Dodatkowo trzeba zrobić tak, aby wszystko ze sobą grało i było dopięte na ostatni guzik. W końcu to wymarzony dzień dla osób, które zamierzają się pobrać. Jednak powiedzmy sobie szczerze. Nie każdy wie za co się zabrać, no i przede wszystkim nie ma czasu. Co zrobić w takim przypadku? Jest jedno rozwiązanie. Możemy skorzystać z usług takiej osoby jak konsultant ślubny. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić czym zajmuje się ta osoba oraz za co odpowiada. Jeśli ktoś nie wie kim jest konsultant to zdecydowanie warto, aby takie osoby zapoznały się z treścią. Być może kogoś ona zainteresuje.
Kim jest konsultant od ślubów?
Zanim jednak przejdziemy do konkretów, warto na samym początku zaznaczyć kim w ogóle jest konsultant. Otóż jest to osoba, która zajmuje się zawodowo organizacją ślubów jak i wesel. Dlaczego warto skorzystać z usług takiej osoby? Otóż to ona zajmie się wszystkimi przygotowaniami. A Para Młoda skupi się tylko na najważniejszych kwestiach. Dodatkowo konsultant nie tylko zorganizuje, załatwi ale także doradzi, załagodzi czy też pomoże. Warto dodać, iż zawód ten jest coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak najczęściej z usług takiej osoby korzysta się za granicą.
Na pewno każdy zdaje sobie sprawę z tego, że organizacja wesela nie jest prosta. Często jest wręcz bardzo stresująca. Trzeba dopilnować wszystkiego. Załatwienie sali, zakup obrączek, kwiatów, odzieży ślubnej i wiele innych. Dlatego jest konsultant. To on przejmie od Młodych większość obowiązków. Mimo, iż wiele osób uważa, że taka osoba jest zbędna to zdecydowanie warto skorzystać z jej usług. Przynajmniej każdy będzie miał pewność, że wszystko będzie dobrze zorganizowane i że nie będzie żadnych wpadek. Korzystają z niego także osoby, które w ogóle nie mają smykałki do przygotowań ślubnych i nie wiedzą co i jak i z czym. Warto dodać, iż konsultant jest także od tego, aby negocjować ceny oraz rozmawiać z dostawcami usług ślubnych. Na pewno tego typu osoba dobrze wie co jest aktualnie modne. Ma dużą wiedzę na ten temat. A to bardzo ważne w tym zawodzie.
Każda Para Młoda zatrudniając konsultanta powinna jasno określić z nim przy podpisywaniu umowy zakres jego obowiązków. Dodatkowo konsultant powinien uzyskać od Młodych informacje co lubią i jak wyobrażają sobie swoje wesele oraz gdzie ma się odbyć. Warto poinformować go o swoich wyobrażeniach i oczekiwaniach. To bardzo ważne, aby go nakierować na coś. Warto także oszacować budżet ślubny. Wtedy konsultant będzie wiedział ile pieniędzy ma do wydania. Konsultant może zająć się także znalezieniem fotografa czy kamerzysty. Nawet zespołu weselnego. Najczęstszymi obowiązkami konsultanta są:
- wpłacanie zaliczek na różne usługi,
- negocjowanie cen usług,
- podpisywanie umów na wykonywanie usług,
- wysyłanie zaproszeń,
- wynajęcie fotografa i kamerzysty,
- organizacja poprawin,
- wynajęcie autokarów dla gości,
- organizacja dekoracji weselnych,
- wynajem noclegów dla gości,
- tworzenia atrakcji weselnych,
- wybór DJ-a lub zespołu weselnego.
Jak widać konsultant ślubny może zrobić za Młodych bardzo dużo. Zanim jednak podpisze ktoś umowę z taką osobą, warto na początku zorientować się w ogóle czy ta osoba nam odpowiada i czy się rozumiecie. Dodatkowo warto zapytać o cenę usługi. Wiadomo, że im większe miasto tym ceny będą znacznie wyższe. Tak jest ze wszystkim. Podczas spotkania można poprosić o portfolio i zapytać o dotychczasowe doświadczenie. Przecież wiadomo, że nikt nie wybierze byle jakiej osoby, która ma zająć się organizacją ślubu. To zbyt ważny dzień, aby wybrać pierwszą lepszą osobę. Warto poszukać kilka takich osób i porównać oferty. Wtedy można umówić się z każdą z nich i dopiero wtedy wybrać tą jedną osobę.
Najnowsze komentarze